Ojojoj

Nu händer det saker.
Förra onsdagen satte jag mig i bilen tillsammans med min lilla familj och körde upp till Norrtälje för Möte och Dietistgruppen. Resan tog cirka sju timmar med ett stopp för lite mat.
Väl uppe packade vi in alla våra grejer hos Js syster som lät oss bo hos dem under vistelsen.
Ingen nervositet kände jag alls inför detta.
Morgonen därpå vaknade vi vid 7 och åt frukost. Begav oss mot sjukhuset där jag först hade tid kl o9oo för vägning och mätning. Kort därefter hade jag möte med kirurgen som gick igenom allt noga och han tyckte jag var väldigt påläst och absolut en bra kandidat för den här operationen. Så fick min OK stämel i rumpan och ett mål att gå ner 6 kilo innan operation.
Efter godkännandet blev allt så stressigt. Först ner och boka in en tid för operation. Jag ville ha gjort den i Januari och det får jag också. 10 Januari så i skrivande stund är det inte ens en månad kvar.
Sen fick jag göra ett EKG och ta lite blodprover för att fastställa blodgrupp etc.
Innan jag fick en lunchpaus fick jag ta mig till Kirurgin och träffa narkosläkaren. Också han kollade andning etc lite extra och plussade på min OK stämpel med ny färg.
Eftermiddagen var det Dietistgruppen. Tre timmar med information från sjukgymnast, kurator och såklart mest från dietisten.
Gick igenom allt inför. Bland annat att jag ska börja dricka LCD kost från och med 26/12 för att rensa ut och tappa lite inre fett runt organen. Allt för att minska komplikationsrisken. Dagen avslutades med en måltid bestående av 4 små kycklingköttbullar, två bitar broccoli och 2 Matskedar potatismos. Det skulle ta 20 minuter att äta den måltiden och det lyckades jag faktiskt med. Kände mig till och med nöjd efteråt.
Nu är jag hemma sen någon dag tillbaka och har börjat ändra min livstil redan nu. Försöker äta 6 ggr per dag och lite nyttigare alternativ. Även tagit mitt första träningspass idag. Hoppas på att inte behöva kämpa för mycket med de här 6 kilona och att jag lyckas gå ner dem innan så att jag inte blir hemskickad efteråt..
Även beställt hem modifast nu för 2000 kronor.. Dyrt det där med LCD kost. Men jag vill ju börja byta ut måltider redan innan min tvåveckors period för att vänja kroppen lite vid det så då får det kosta lite mer. Sen är det ju inte mycket pengar i det stora loppet. Det kommer ju jämna ut sig med tiden.
TAGGAD!!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0